17 november 2011

Dukning barndop

 För någon vecka sedan hade vi dop för mitt lilla barnbarn och jag fick förmånen att duka.
Jag valde en låg dukning till ett dop dvs, inga höga saker på bordet.
Eftersom det är en flicka gick färgerna i olika rosa, vitt och grönt.
Jag började med vita vackra linnedukar som bas på bordet. Därefter placerade jag murgröna med jämna mellanrum, små glas (inhandlade på myrorna) som vaser till rosorna, ljuslyktor i glas grupperade tre och tre, vita servetter som jag vek som en barnskjorta och på servetten placerade jag ett utklippt hjärta i stark rosa kartong med text
"Molly dop 6 nov 2011" skrivet med silverpenna.
Avslutade dukningen med ett rosa sidenband som jag drog igenom hela murgrönan från början till slut för att mjuka upp det hela.
Jag kände mig nöjd med dukningen.

Här har storebror till Molly som döptes kommit med på bild.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar